طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

نکاتی که قبل از بهینه سازی وب سایت می بایست در نظر داشته باشید

جهت بهینه سازی سایت می بایست تغییراتی در سایت انجام گردد تا سایت بهتر در موتورهای جستجو نمایان گردد. این تغییرات شامل حذف و اضافه کردن برخی المان ها در صفحه می باشد. تغییراتی که می بایست در سایت شرکت کارفرما انجام شود طی نامه ای به مجموعه اعلام می گردد و پس از تایید از طرف کارفرمای محترم تغییرات انجام می گردد. این تغییرات شامل بهینه سازی کدهای صفحات، بهینه سازی صفحه اصلی سایت، بهینه سازی آدرس دهی و ساختار سایت می باشد. انجام این تغییرات در سایت ضروری می باشد زیرا در صورت بر طرف نکردن مشکلات سایت ممکن است به نتیجه دلخواه نمایش در صفحه اصلی گوگل نرسد. حجم صفحات سایت بسیار مهم می باشد بنابراین ممکن است تصمیماتی در جهات کاهش حجم صفحات گرفته شود. در بهینه سازی سایت هر چه حرکت های موجود در صفحه کمتر باشد برای رنک سایت مناسب تر است زیرا برای ایجاد حرکت در صفحه معمولا نیاز به استفاده از جاوا اسکریپت و فلش دارید که این دو حجم سایت را تا حد زیادی بالا می برند. سایت می بایست کاربر پسند باشد و دسترسی های سایت می بایست آسان طراحی گردد.

لطفا مطالبی و تغییرات مورد نیازی که طراحی سایت دارکوب به شما اعلام می نمایید را بسیار مورد توجه قرار دهید. زیرا عدم توجه به هر کدام از موارد ممکن است باعث عدم رسیدن به نتیجه مناسب که همان نمایش سایت در صفحه موتورهای جستجو می باشد شود. همچنین بهینه سازی درست و اصولی سایت باعث شده تا سایت به صورت مستمر در نتیجه های جستجو گوگل باقی بماند زیرا سایت به درستی جستجو می شود. سایتی که بهینه سازی نشده باشد را می توان در صفحه اصلی گوگل نمایش داد ولی اثر آن به زودی از بین خواهد رفت و برای ماندن در صفحه اصلی گوگل می بایست شرکت هزینه های بسیاری را متحمل شود. همچنین در صورتی که قصد دارید نتیجه اول گوگل باشید رعایت اصول بهینه سازی سایت بسیار مهم می باشد زیرا بین شرکت هایی که جزو رتبه های برتر گوگل هستند معمولا شرکتی بالاتر از سایر رقبا قرار می گیرد که اصول سئو و بهینه سازی سایت را بیشتر از رقبای خود رعایت نموده باشد.

طراحی سایت دارکوب در صورت رعایت کلیه موارد و اصولی که لازم است از طرف شما رعایت شود، به کارفرمای محترم خود تضمین می نماید که جزو 5 نتیجه برتر گوگل قرار گیرد و بدین طریق کسب و کار اینترنتی مجموعه محترم را رونق خواهد بخشید. در صورت علاقه مند بودن به سئو و بهینه سازی سایت می توانید سایر مقالات دارکوب در زمینه سئو را مطالعه نمایید.

پس از انجام بهینه سازی های لازم در سایت عملیات ایجاد لینک گذاری در سایر سایت ها انجام می شود. در صورتی که بهینه سازی سایت به خوبی انجام شده باشد نتیجه در زمان ایجاد لینک گذاری بهتر خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی دو سایت یکی با بهینه سازی متوسط و دیگری با بهینه سازی ضعیف تر در نظر گرفته شود سایتی که با بهینه سازی بهتر طراحی شده در نتیجه اول جستجوی گوگل و سایتی که با بهینه سازی ضعیف تری کار شده در نتیجه پنجم نتیجه های جستجوی گوگل به ازای همان مقدار و کیفیت لینک گذاری انجام خواهد شد.

لطفا همیشه هدف از انجام بهینه سازی سایت خود را در نظر بگیرید. مهترین هدف برای شما آن است که سایت شما برای کلمه کلیدی مورد نظر شما در صفحه اول گوگل و نتیجه اول گوگل باشد، پس برای رسیدن به این مهم با دارکوب همکاری لازم را داشته باشید.

نکاتی که قبل از بهینه سازی وب سایت می بایست

نمایش تصویر و نام نویسنده در نتایج جستجوی گوگل

نمایش تصویر و نام نویسنده در نتایج گوگل


گوگل اطلاعات نویسنده مقاله را به مانند تصویر نویسنده و نام نویسنده در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد تا کاربران بتوانند محتوای بهتر را انتخاب نمایند. به عنوان مثال در گوگل جستجو نمایید "طراحی سایت" و تصاویر نویسندگان برخی از سایت ها به همراه نام آنها در کنار هر یک نمایش داده شده است. 
در صورتی که می خواهید اطلاعات شما نظیر تصویر و نام شما در گوگل نمایش داده شود قبل از هر چیز می بایست یک حساب کاربری گوگل پلاس ایجاد نمایید که شامل تصویر مناسبی از صورت شما در پروفایل آن باشد. سپس می بایست بین محتوای نوشته شده در سایت و پروفایل گوگل پلاس خود ارتباط برقرار نمایید که این کار را می توانید از دو روش زیر انجام دهید.

روش اول: لینک کردن محتوای سایت با گوگل پلاس توسط آدرس ایمیل معتبر

در صورتی که آدرس ایمیل از سایت مورد نظر ندارید می بایست روش دوم را انجام دهید.

1. بررسی نمایید تا در سایت مورد و با نام دامنه مورد نظر آدرس ایمیل داشته باشید.

2. در سایت مورد نظر می بایست در مقالاتی که مربوط به شماست توسط نویسنده داشته باشید. به عنوان مثال "By احمد بالوی پور" یا "Author: احمد بالوی پور"

3. صفحه Authorship گوگل را مشاهده نموده و آدرس ایمیل خود را ارسال نمایید. فرقی ندارد در این دامنه چند مقاله دارید می بایست این کار را یک بار برای هر دامنه انجام دهید. ایمیل شما در بخش Contributor to گوگل نمایش داده می شود.

4. برای آنکه بدانید از پروفایل شما چه اطلاعاتی نمایش داده می شود می توانید از آدرس structured data testing tool آن را بررسی نمایید. به عنوان مثال در صورت وارد نموده آدرس چیزی شبیه به این برای شما نمایش داده خواهد شد.

* در صورتی که در سایت سایر اسنیپت های گوگل نظیر اسنیپت آدرس صفحات و رتبه بندی مقاله فعال باشد نمایش صفحه به این صورت خواهد بود.

روش دوم: برقراری ارتباط بین مقاله و پروفایل گوگل پلاس توسط لینک دادن

1. ایجاد یک لینک از صفحه مقاله به پروفایل گوگل پلاس شما به صورت زیر:

<a href="[profile_url]?rel=author">Google</a>

این بخش [profile_url] را با آدرس گوگل پلاس خود جایگزین نمایید به مانند زیر:

<a href="https://plus.google.com/102470396871003930386?rel=author">Google</a

دقت نمایید لینک شما حتما می بایست شامل ?rel=author باشد در غیر این صورت گوگل متوجه لینک شما نخواهد گردید.

2. از پروفایل گوگل نیز می بایست به سایت خود لینک برقرار نمایید:

- بخش Contributor To section را ویرایش نمایید.

- در بخش Add custom link آدرس سایت خود را وارد نمایید.

- و همچنین می توانید انتخاب نمایید چه کسی لینک را مشاهده نماید.

- بر روی ثبت کلیک نمایید

* در صورتی که نمی خواهید اطلاعاتی از پروفایل شما نمایش داده شود به آدرس http://plus.google.com/me/about/edit مراجعه نموده و Help others discover my profile in search results را غیر فعال نمایید.

نمایش تصویر و نام نویسنده در نتایج

بهینه سازی وب سایت های تک صفحه ای برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت های تک صفحه ای مدرن در موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد. زمانی که موتورهای جستجو نظیر گوگل وب سایتی را ایندکس می نمایند، جاوا اسکریپت سایت را اجرا نمی نمایند. این نشاندهنده آن است که سایت های تک صفحه ای که توسط جاوا اسکریپت پیاده سازی می شوند به خوبی سایت های قدیمی که برای هر موردی یک صفحه داشتند ایندکس نمی شوند.نبودن در گوگل به معنای مرگ یک شغل می باشد، چیزی که به ثبت سایت های تک صفحه ای پیش می آید.

هر چند سایت های تک صفحه ای نسبت به سایت های قدیمی مزیتی نیز دارند زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو این مورد را تشخیص می دهند. آن ها همچنین مکانیسمی برای ایندکس کردن چنین سایت های دارند. در این مقاله بر گوگل تمرکز خواهم نمود. اما سایر موتورهای جستجو نیز از این قاعده پیروی می نمایند.

گوگل چگونه سایت های تک صفحه ای را ایندکس می نماید

زمانی که گوگل سایت های طراحی شده به سبک قدیمی را ایندکس می نماید، در ابتدا صفحه اصلی وب سایت را می یابد. پس از اتمام این مرحله صفحات داخلی سایت را که متصل به صفحه اصلی سایت می باشد را می یابد. سپس صفحات داخلی تر سایت ایندکس می شوند. زمانی که گوگل سایت های تک صفحه ای مرور می نماید تنها موردی که مشاهده می نماید یک تگ خالی می باشد. خوشبختانه گوگل و سایر موتورهای جستجو روشی دارند که به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهند که سایت های خود را حتی بهتر از سایت های معمولی در موتورهای جستجو معرفی نمایند.

چگونه یک سایت تک صفحه ای را قابل جستجو در موتورهای جستجو نماییم

اولین موردی که می بایست بدانید آن است که سرور شما متوجه آن می شود که بازدید کننده از سایت یک موتور جستجو است و یا یک کاربر عادی. زمانی که کاربر عادی سایت را مشاهده می نماید همه چیز به صورت عادی به کاربر نمایش داده می شود اما زمانی که یک موتور جستجو سایت را مشاهده می نماید می بایست مطلب بهینه سازی شده به موتور جستجو نمایش داده شود.

چیزی که برای موتور جستجو مهم می باشد، متون و تصاویر سایت و لینک های آن می باشد و بقیع موارد به مانند کدهای css و جاوا اسکریپت لزومی برای بودن در صفحه ندارند. تصویر زیر تمایز نمایش سایت به موتور جستجو و کاربر عادی را نمایش می دهد.

بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو

وب سایت های تک صفحه ای توسط هش تگ ها (#!) به محتوای خود لینک می شوند، که توسط کاربران عادی مرور نمی شوند. به عنوان مثال لینک سایت تک صفحه ای ما چیزی است شبیه به این /index.htm#!page=user:id,123 که زمانی که جستجو گر سایت را مشاهده می نماید کاراکتر #! را می شناسد و فرض می نماید آدرس سایت  /index.htm?_escaped_fragment_=page=user:id,123 می باشد. این را بدانید که جستجوگر این آدرس را می یابد و انتظار دارد در آن چیزی بیابد. ما می توانیم در سرور توسط جاوا اسکریپت برنامه نویسی نمایم تا به آن آدرس پاسخ داده شود.

صفحه مورد نظر(آدرس دوم) در گوگل ایندکس می گردد، اما زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک می نماید به آدرس /index.htm#!page=user:id,123هدایت می شود. این مورد به طراحان وب این امکان را می دهد که صفحه وب سایت خود را برای کاربران و موتورهای جستجو به درستی طراحی نمایند. به جای آنکه صفحه وب سایت هم برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد و هم برای کاربر نمایش درستی داشته باشد، برای هر کدام نوع نمایش مربوط به خود اجرا خواهد گردید.

چگونه مرورگر موتور جستجو را تشخیص دهیم

همانطور که Googlebot اعلام نموده مرورگر گوگل Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html) می باشد. ابزار Node.js می تواند نوع مرورگر را بررسی نماید و زمانی که نتیجه موتور جستجوی گوگل بود، صفحه نمایش طراحی شده برای موتور جستجو نمایش داده شود در غیر این صورت صفحه به صورت نرمال نمایش داده می شود.

طراحی سایت برای موتور جستجو مشکل خواهد بود زیرا ما پیش نمایش از سایت برای موتور جستجو نداریم.، اما گوگل ابزاری برای این کار را معرفی نموده است http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=158587. اما بهترین روش برای تست دنبال کردن آدرس در مرورگر خودمان می باشد. اما گوگل کروم توسط Chrome Developer Tools این امکان را به چند کلیک ساده با شما می دهد:

1. Chrome Developer Tools را با کلیک بر سه خط بالای صفحه سمت راست گوگل کروم کلید Tools و زیر کلید Developer Tools باز نموده.

2. در سمت راست صفحه پایین صفحه کلیدی به مانند چرخ دنده وجود دارد بر روی آن کلیک نمایید.

3. بر روی تب Overrides کلیک نموده و کلید User Agent را روشن نموده و مرورگر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. Googlebot به عنوان آیتم پیش فرض نیست در نتیجه other را انتخاب نموده و مرورگر googlebot را در این بخش وارد نمایید.

4. تنظیمات را ثبت نمایید. زمانی که صفحه جدیدی را مرور نمایید صفحه به همان روش که مرورگر موتور جستجو سایت را مشاهده می نماید نمایش داده می شود.

بهینه سازی وب سایت های تک صفحه ای

بهینه سازی صفحات وب سایت در موتورهای جستجو (سئو)

بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو (سئو)

جهت نمایش وب سایت در نتیجه های اول گوگل می بایست مواردی در سایت و خارج از سایت انجام گردد که به انجام این موارد بهینه سازی سایت و یاسئو در موتورهای جستجو می گویند. بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو باعث بالا رفتن قابلیت جستجوی سایت در موتورهای جستجو و ایندکس شدن بهتر سایت می شود که در نتیجه آن تعداد بازدید کننده از سایت بالا رفته و کسب و کار اینترنتی شرکت رونق خواهد گرفت. بهینه سازی وب موردی بسیار مهمی است که اکثر سایت دارن آن را فراموش می نمایند و تا حد بسیار بالایی هزینه های مورد نیاز تبلیغات یک سایت را پایین می آورد، در حقیقت بهینه سازی و یا سئو باعث درآمد زایی دائمی وب سایت و اعتبار آن می گردد. در صورتی که وب سایت شما را دارکوب طراحی نموده باشد سایت شما را به صورت 100% سئو طراحی نموده است. تمامی سایت هایی که در دارکوب طراحی می شوند به صورت دایو بیس طراحی شده و آدرس دهی و ساختار صفحات بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو می باشد و صفحات سایت برای جستجوی بهتر استاندارد w3c دارند. در صورتی که سایت توسط شرکتی دیگر طراحی شده و نیاز به بهینه سازی داشته باشد دارکوب موارد لازم را در وب سایت شما انجام خواهد داد.

همچنین دارکوب در سایت های خود از اسنیپت های گوگل جهت جستجوی بهتر سایت استفاده می نماید که اجرای این مورد در سایت باعث بالا رفتن ایندکس شده سایت در موتورهای جستجو می گردد. برای بهینه سازی جستجو سایت می بایست سبک تر طراحی گردد و حتی المکان در سایت از گرافیک های سنگین و حرکت استفاده نگردد. سایت می بایست برای استفاده کنندگان از آن طراحی گردد و بنابراین موضوعاتی که اکثر مشتریان شما به آن نیاز دارند بیشتر در دسترس کاربران می بایست قرار گیرد.

امروزه طراحی سایت ها به صورت دو بعدی شده، زیرا تمرکز بازدیدکنندگان وب سایت در قالب های دو بعدی بیشتر معطوف اطلاعات سایت می گردد. موردی که در طراحی سایت های سئو می بایست در نظر گرفت آن است اولین چیزی که کاربر در سایت می بایست متوجه آن باشد محتوای وب سایت است، چیزی اکثر طراحان وب از آن غافل می شوند و بیشتر تمرکز خود را بر گرافیک کار می گذارند.

در حقیقت عملیات سئو خوانایی وب سایت را در موتورهای جستجو بالا می برد و باعث می شود تمامی مطالب وب سایت در موتورهای جستجو به خوبی ایندکس شوند. پس از آنکه بهینه سازی داخلی سایت انجام گردید می بایست عملیات بهینه سازی خارج از سایت انجام گردد. که در این عملیات اعتبار صفحات سایت از طریق ایجاد بک لینک ها بالا می رود.

موردی که اکثر سئو کاران از آن غافل هستند آن است که جزئیات سئو مطالعه روزانه می خواهد، زیرا این اصول پیوسته در حال تغییر هستند و برای آنکه دانش به روزی در این زمینه داشته باشید می بایست خود را با به روز رسانی های موتورهای جستجو همگام نمایید. به عنوان مثال مرغ مگس خوار گوگل به روز رسانی جدیدی از موتور جستجوی گوگل می باشد که در آن بسیاری از اصول و جزئیات در آن تغییر نموده است و برای داشتن رنک بهتر می بایست به این اصول و جزئیات بیشتر توجه گردد.

البته موردی که در گوگل به عنوان قانون اصلی بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو به صاحبان وب سایت اعلام می شود آن است که سایت می بایست دائما به کاربران آن مقالات و اطلاعات مفید و سودمند در مورد زمینه شغلی وب سایت ارائه نماید به صورتی که مطالب سایت برای مشتریان وب سایت مفید باشد. داشتن چنین سایتی اعتبار وب سایت را به عنوان یک برند بالا می برد و باعث می شود گوگل بیشتر به مطالب وب سایت اطمینان نماید و این باعث بالا آمدن وب سایت در موتورهای جستجو می گردد. در حقیقت بهترین قانون برای سئو سایت داشتن وب سایت با کیفیت است.

چیزی که به عنوان تجربه شخصی به آن اعتقاد دارم آن است که ارائه بهترین سرویس با پایین ترین قیمت ممکن و مشتری مداری باعث بالا رفتن تعداد بازدید کنندگان از سایت خواهد گردید و این موردی است که اکثر سایت دارن از آن غافل هستند. بنابراین حتی خدمات و سرویس های شما و میزان رضایتمندی مشتریان شما در سئو وب سایت شما موثر خواهد بود.

در صورتی که قصد دارید سئو سایت خود را انجام دهید از شما دعوت میکنم مقاله مبتدی سئو گوگل را مطالعه نمایید و یا برای مباحث پیشرفته تر به بخش سئو مدیران سایت گوگل مراجعه نمایید.

وب سایت در موتورهای جستجو (سئو)

آنالیز بک لینک های داخلی صفحات وب سایت

این مقاله به روش ایجاد لینک های داخلی وب سایت شما برای بالا بردن ترافیک وب سایت شما اشاره دارد. بسیار مهم است که بدانید لینک های داخلی چه هستند و چگونه بر رنکینگ سایت شما تاثیر می گذارند. لینک دهی صفحات داخلی وب سایت می بایست مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا گوگل هر ساله الگوریتم خود را عوض می نماید و سخت است بدانید چه کاری درست است.

کمتر از دو سال پیش متخصصان سئو پیشنهاد می نمودند تا کلمات کلیدی را که تا جایی که می توانیم لینک دهیم، و همچنین در فوتر سایت خود لینک هایی به صفحات داخلی سایت خود دهیم و از nofollow استفاده نماییم تا صفحات اولیه سایت بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

به نظر من با استفاده از این روش های سایت خود را در معرض ریسک قرار می دهید زیرا گوگل هم اکنون نظرات خود را معین نموده است که نسبت به قبل کلی تغییر نموده است:

- کلمات کلیدی بسیاری را لینک ندهید

- از فوترهای بزرگ و لینک به صفحات داخلی سایت خودداری نمایید

- هرگز برای صفحات داخلی سایت خود از nofollow استفاده ننمایید

قوانین برای لینک ها

چیزی که من می دانم این است که شما در پی بازدید کننده بیشتر هستید. برای آنکه رنک صفحات داخلی خود را به خوبی حفظ نمایید و دچار مجازات های گوگل نشوید از روش های زیر استفاده نمایید:

- لینک های بالای صفحه ارزش بیشتری نسبت به لینک های پایین صفحه دارند.

- در صورتی که دو لینک در صفحه سایت خود داشته باشید، لینک اول رنک قابل بهتری خواهد داشت

- لینک های خارجی رنک بهتری دارند تا لینک های داخلی

- لینک از دامنه های مختلف تاثیر بیشتری در رنک دارد تا لینک های بیشتر از یک دامنه

- لینک از داخل متن صفحات تاثیر بیشتری به نسبت لینک های منو و فوتر دارد

- متن لینک تاثیر بیشتری به نسبت alt تصاویر لینک شده دارد

- لینک در NoScript هیچ تاثیری در سایت ندارد

- تعداد زیاد لینک از سایت های خارجی به صفحه وب سایت شما لینک صفحه وب سایت شما را بالا می برد

- در هر صفحه بیشتر از 100 لینک خارجی نداشته باشید

- در صفحات سایت خود از منوهای حجیم فوتر هرگز استفاده نمایید

- از روش لینک سازی ویکی پدیا استفاده نمایید و فقط لینک های مرتبط را در صفحه لینک دهید

استفاده از این نکات باعث می شود تاثیر بهتری از لینک دهی خود بگیرید.

چگونه گوگل خود را ارتقاء می دهد

گوگل پس از به روز رسانی Hummingbird خود در سال 2013 اعلام نمود که آنها بزرگترین به روز رسانی که تا کنون داشته اند را بر روی موتور جستجوی خود انجام داده اند.یکی از مهترین نتیجه های این به روز رسانی آن است که این امکان به وجود آمده صفحات مرتبط تر رنک بهتری از صفحه اصلی سایت داشته باشند. این برای شرکت هایی که بر روی صفحات داخلی وب سایت خود کار نموده اند خبر بسیار خوبی می باشد. به این صورت که صفحاتی از سایت که مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر می باشد بهتر در موتور جستجو رنک می گیرند.

در این بروز رسانی همچنین برندها بهتر رنک می گیرند تا سایت هایی که هیچ برندی ندارند یا نمایندگی سایت های دیگر هستند. از این پس لینک نمایندگی ها زیر لینک سایت اصلی قرار خواهد گرفت. مطالب بیشتر در مورد Hummingbird.

چگونه به صورت داخلی صفحات داخلی سایت را لینک دهی نماییم

برای شما که وقت خواندن مقاله را ندارید فایل تصویر گویایی لینک دهی مناسب صفحات داخلی سایت است.

ابزارهای برای آنالیز لینک های ورودی به صفحات وب سایت

در این بخش چند وب سایت را به شما معرفی می نمایم تا از طریق آنها صفحات داخلی سایت خود را بررسی نمایید:

برای سایر اطلاعات در مورد استراتژی های لینک سازی مطالب زیر را مطالعه نمایید:

  • لینک های داخلی برای سئو Moz
  • بهتر کردن وب سایت توسط لینک های ورودی HubSpot
  • روش های گسترش لینک های ورودی Search Engine Land

آنالیز بک لینک های داخلی