طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

افت ورودی های وب سایت از موتورهای جستجو نظیر سایت گوگل


افت ورودی های وب سایت از موتورهای جستجو نظیر گوگل ممکن است باعث شکست یک کسب و کار گردد و بنابراین می بایست به آن توجه بسیاری نمود. دلایل بسیاری ممکن است باعث کاهش بازدید کنندگانی که از موتورهای جستجو وارد وب سایت می گردند شده باشد که در بخش زیر برخی از دلایل را بیان می نمایم:

 

  • مجازات شدن وب سایت در موتورهای جستجو: ممکن است به دلیل انجام روش های نادرست سئو وب سایت دچار مجازات های موتورهای جستجو شده باشد که این روش های نادرست معمولا به دلیل بک لینک سازی به روش اشتباه و یا مطلب گذاری در سایت به صورت غلط می باشد که ممکن است حتی وب سایت از نتیجه موتورهای جستجو به صورت کامل حذف گردد و برای رفع این مجازات می بایست اقدامات در جهت رفع جریمه صورت گیرد ولی رفع جریمه ممکن است چندین ماه به طول انجامد.
  • عدم فعالیت بر روی سایت: یک سایت فعال از نظر موتورهای جستجو سایتی است که به صورت دوره ای به روز می گردند و مطالب جدیدی در آن بارگذاری می گردند و در صورتی که در طولانی مدت وب سایت به روز رسانی نگردد وب سایت به صورت خودکار در نتایج جستجو پایین خواهد آمد.
  • عدم بک لینک سازی: برای آنکه وب سایت معتبر تر گردد می بایست از سایت های دیگر به وب سایت لینک های جدیدی داده شود و در صورتی که در مدت زمان زیادی بک لینک جدیدی به بک لینک های وب سایت اضافه نگردد وب سایت از نظر موتورهای جستجو وب سایتی غیرفعال خواهد بود که تاثیر منفی بر روی رتبه وب سایت خواهد گذاشت.

پیشنهاد می نمایم برای رفع افت بازدید کنندگان وب سایت که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می گردند حتما با متخصص با تجربه سئو مشورت نمایید و از انجام اقدام شخصی خودداری نمایید زیرا ممکن است اقدامات شما تاثیر منفی بیشتری بر روی سئو و رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو داشته باشد به طوری که برگرداندن وب سایت اصلا ممکن نباشد.

برای آنکه دچار افت وب سایت در موتورهای جستجو نشوید به شما توصیه می نمایم:

  • بک لینک سازی وب سایت خود را زیر نظر متخصص سئو انجام دهید تا وقت و هزینه شما هدر نرود و دچار مجازات های موتورهای جستجو نشوید.
  • به صورت دوره ای مثلا هفته ای یک الی دوبار در سایت خود مقالات جدید و مفید در زمینه شغلی خود بارگذاری نمایید و حجم این مقالات نیز می بایست کافی باشد و همچنین این مقالات را نباید از سایت های دیگر کپی نمایید و سعی نماید مقالات را از پایه خود تهیه نمایید.
  • استفاده از شبکه های اجتماعی سیگنال های مثبتی به موتورهای جستجو می فرستد که این سیگنال های مثبت باعث بالا رفتن رنک وب سایت در موتورهای جستجو می باشد بنابراین فعال تر بودن در زمینه شغلی خود در شبکه های اجتماعی باعث وضعیت بهتر وب سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
  • برند سازی از طریق انجام تبلیغات نظیر تبلیغات محیطی، و تبلیغات در جراید و روزنامه، ارسال اس ام اس تبلیغاتی، ارسال ایمیل تبلیغاتی و سایر روش های تبلیغات به شناخت بهتر برند شما کمک خواهد نمود که برند معتبر موردی است که گوگل بیشتر به آن توجه می نماید و بنابراین بهتر است به برند سازی توجه ویژه ای گردد.
  • ارائه خدمات با کیفیت با کمترین هزینه موردی است که سبب بازاریابی دهان به دهان برای شما می گردد که این نوع بازاریابی بهترین روش تبلیغات برای شما می باشد که باعث بالا رفتن تعداد بازدید کنندگان وب سایت و در نتیجه رنک وب سایت می گردد.

برای خروج از افت بازدیدکنندگان وب سایت و ورودی های وب سایت از موتورهای جستجو می توانید با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید و بهتر است برای بررسی بهتر اقدامات و اتفاقاتی که ظرف 6 ماه گذشته بر روی وب سایت انجام گرفته است لیست نمایید تا بررسی بهتری بر روی وب سایت انجام گردد. این موارد می توانید شامل موارد زیر باشد:

  • درج مطالب جدید بر روی وب سایت
  • طراحی مجدد وب سایت
  • بک لینک سازی
  • تبلیغات در سایر سایت ها
  • تعویض سرور
  • هک شدن وب سایت
  • ارسال ایمیل تبلیغاتی
  • فعالیت سئو کار بر روی سایت

پس از بررسی وب سایت شما وهمچنین گزارش 6 ماه وب سایت شما دارکوب می تواند اقدام به رفع عیب وب سایت نماید که این رفع عیب می تواند از یک هفته الی 6 ماه به طول انجامد تا وب سایت شما رفع عیب گردد. برای آنکه درک درستی از سئو وب سایت از نظر موتورهای جستجو نظیر گوگل را داشته باشد به شما پیشنهاد می نمایم مقاله Search Engine Optimization Starter Guideگوگل را مطالعه نمایید.

لینک و آدرس:

افت ورودی های وب سایت از موتورهای جستجو 

طراحی و ساخت برای اعتماد: ایجاد اطمینان در وب سایت


آیا بازدید کنندگان وب سایت شما پس از یک بار بازدید وب سایت از وب سایت شما خارج می شوند؟ آیا در تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان خود مشکل دارید؟ یکی از دلایلی که باعث عدم تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری می گرددعدم اعتماد می باشد. اما حتی برای وب سایت هایی که به فروش کالا و خدمات نمی پردازند ایجاد اطمینان مهم می باشد.

 

بالا بردن سطح اطمینان در سایت می تواند باعث بالا رفتن ترافیک در وب سایت گردد که این افزایش ترافیک می تواند به سبب تبادل نظر در مورد یک محصول، دانلود کتاب الکترونیکی و یا عضویت در خبرنامه باشد. برای افزایش سطح اطمینان کاربران وب سایت می توانید موارد زیر را انجام دهید.

شبکه های اجتماعی

امروزه کاربران بسیاری در اینترنت عضو شبکه های اجتماعی هستند و استفاده از شبکه های اجتماعی روز به روز در حال گسترش است به طوری که امروزه هر شخص در اینترنت حداقل عضو یکی از شبکه های اجتماعی می باشد. کاربران امروزه به صحبت های دوستان خود بیش از هر چیزی اطمینان دارند و تصمیمات خود را بر اساس پیشنهادات دوستان و نزدیکان خود می گیرند. در صورتی که بتوانید در شبکه های اجتماعی حضور قوی داشته باشید و به مشتریان خود از طریق این شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید و خدمات قابل قبولی به ایشان ارائه نمایید می توانید از طریق شبکه اجتماعی خود در سایر کاربرانی که شما را نمی شناسند جلب اعتماد نمایید. البته دقت نمایید اولین و مهترین مسئله در این روش جلب اعتماد ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا با پایین ترین هزینه ممکن است و در صورتی که مبنای خود را به این روش بگذارید حتما در ایجاد اطمینان در کاربران خود از طریق شبکه های اجتماعی موفق خواهید بود. سعی نمایید شبکه های اجتماعی مفیدتر در زمینه کاری خود را بیابید و فعالیت روزانه خود را آغاز نمایید و چیزی که باعث اثر گذاری شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما خواهد بود تداوم فعالیت با آن می باشد.

ظاهر وب سایت

برای آنکه کاربر با وب سایت شما ارتباط بهتری برقرار نمایید می بایست ظاهر مناسبی داشته باشد تا کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت باقی بماند و بتواند مطالب بیشتری از سایت را مطالعه نماید. برای آنکه وب سایت تاثیر مناسبی در کاربر داشته باشد می بایست ظاهر مناسبی در زمینه فعالیت کاری وب سایت داشته باشد و مثلا در صورتی که جنبه فعالیت وب سایت فروشگاهی می باشد قالب وب سایت نیز حتما می بایست به صورت فروشگاهی طراحی گردد زیرا کاربران با توجه به هر زمینه فعالیتی در انتظار الگوی خاص هستند که در صورتی که وب سایت مورد نظر با الگوی ذهنی آنان مطابقت نداشته باشد شاید برای ادامه فعالیت در سایت سردرگم شوند. سادگی الگوی طراحی باعث می گردند طیف وسیعی از کاربران را جذب نمایید و کاربران بدون پیچیدگی های طراحی بتوانند مطالب لازم را از وب سایت دریافت نمایید. طراحی دو بعدی و فلت که جزو گرایش های 2013 و 2014 می باشد مصداق کامل طراحی ساده می باشد که در این نوع طراحی ها کاربران ارتباط بهتری با وب سایت برقرار می نمایند و بهتر متوجه موضوع فعالیت وب سایت و مکان قرار گرفتن مطالب می گردند.

شفافیت

بهتر است تمامی مطالبی که کاربران وب سایت شما به آن نیازمندند تا بدانند را در وب سایت به صورت کامل و شفاف ارائه نمایید تا کاربر به صورت کامل توجیه گردد. مثلا در صورتی که خدماتی ارائه می نمایید و یا کالایی به فروش می رسانید بهتر است جنبه های مختلف کالا و یا خدمت را به صورت کامل تشریح نمایید تا سوالی برای کاربر باقی نماند. از تشریح نقاط ضعف محصولات و خدمات خود نهراسید و با انجام این کار حس اطمینان و اعتماد بیشتری در کاربر خود ایجاد خواهید نمود.

مجوزها و تاییدیه ها

برای آنکه کاربر با اطمینان بیشتری در وب سایت شما گشت و گذار نماید بهتر است کلیه مجوزها و تاییده های اخذ شده خود را در سایت بارگذاری نمایید و در صورتی که تا کنون اقدام به اخذ مجوز ننموده اید اقدام نمایید. وجود مجوز در سایت باعث قوت قلب مشتریان می گردد و تاثیر بسزایی در تبدیل کاربران وب سایت به مشتری خواهد داشت. همانطور که می بینید دارکوب نیز نماید اعتماد الکترونیکی و مجوز نظام صنفی خود را در سایت جهت جلب اعتماد بیشتر کاربران خود بارگذاری نموده است.

عدم وجود خطا در وب سایت

بهتر است قبل از آنکه کاربران وب سایت شما خطاها و صفحات مشکل دار وب سایت شما را بیابند وب سایت خود را به صورت کامل بررسی نمایید تا مشکلی در سایت وجود نداشته باشد. وجود غلط های املایی و صفحات مشکل دار باعث تاثیر منفی در جلب اعتماد کاربران می باشد. بنابراین بهتر است همین امروز بررسی وب سایت خود را آغاز نمایید.

آدرس و منبع:

ایجاد اطمینان در وب سایت

انتقال فایل ها از یک فلدر به فلدر دیگر توسط برنامه نویسی php

در صورتی که قصد دارید تمام فایل های موجود در یک فلدر را به فلدر دیگر توسط php انتقال دهید می توانید از کد زیر استفاده نمایید.

// Get array of all source files
$files = scandir("source");
// Identify directories
$source = "source/";
$destination = "destination/";
// Cycle through all source files
foreach ($files as $file) {
if (in_array($file, array(".",".."))) continue;
// If we copied this successfully, mark it for deletion
if (copy($source.$file, $destination.$file)) {
$delete[] = $source.$file;
}
}
// Delete all successfully-copied files
foreach ($delete as $file) {
unlink($file);
}
منبع و آدرس:
php

انتقال دادن فایل بین دو سرور توسط php

در صورتی که قصد دارید فایلی توسط php از یک سرور به سرور دیگر انتقال دهید کد زیر را در فایل php خود ذخیره نمایید در بخش اطلاعات ftp شامل پارامترهای server , user و pass اطلاعات ftp سرور قبلی خود را درج نمایید و در پارامتر file نام فایل را در سروری که فایل هم اکنون در آن قرار دارد و در پارامتر localfile نام فایل را در سروری که قصد دارید فایل را به آن انتقال دهید درج نمایید و در نهایت فایل php را در سروری که می خواهید فایل را به آن انتقال دهید بارگذاری نموده و فایل php را از طریق مرورگر وب مرور نمایید. به همین راحتی فایل شما بین دو سرور انتقال می یابد.

$server = "example.com"; //target server address or domain name from we wana download file
$user = " ftpusername@example.com"; //username on target server
$pass = "ftpPassword"; //password on target server for Ftp
$file = "Filename.tar"; /*source file on the server which we wana download ,single file name refers that file is in Home/root*/
$local_file = 'local.tar';//download file and store as local.tar
//================================
$sessid = ftp_connect($server); //connect
$login_ok = ftp_login($sessid, $user, "$pass"); //login
if ((!$sessid) || (!$login_ok)):
 echo "failed to connect: check hostname, username & password";
 exit; //failed? Unable to connect!
endif;
 
if (ftp_get($sessid, $local_file, $file, FTP_BINARY)) //Ftp get function which will download file
{
 echo "Successfully written to $local_file\n";
} else {
 echo "There was a problem\n";
}
 
ftp_close($sessid);

برای فایل های با حجم بزرگ می توانید از کد زیر استفاده نمایید:

$path = 'newfile.zip'; 
$url = 'File address in old server'; 
$newfname = $path; 
echo 'Starting Download!
'; 
$file = fopen ($url, "rb"); 
if($file) { 
$newf = fopen ($newfname, "wb"); 
if($newf) 
while(!feof($file)) { 
fwrite($newf, fread($file, 1024 * 50 ), 1024 * 50 ); 
echo '1 MB File Chunk Written!
'; 

} if($file) { 
fclose($file); 

if($newf) { 
fclose($newf); 

echo 'Finished!'; 
?>
:لینک و آدرس
php

برنامه نویسی و طراحی سیستم کش توسط php

در صورتی که می خواهید سرعت سایت خود را بالا ببرید و همچنین میزان بار استفاده شده بر روی سرور را کمک نمایید می توانید از php برای کش کردن صفحات سایت کمک بگیرید. کش کردن به آن معنی است که یک نسخه از صفحه مورد نظر بر روی سرور ذخیره می گردد و در درخواست کاربر بعدی به جای اجرا شدن صفحه مورد نظر فایل کش ذخیره شدن در سایت به کاربر نمایش داده می شود. شما همچنین می توانید در برنامه نویسی کش سایت خود زمان مشخص نمایید به عنوان مثال مشخص نمایید هر 15 کش جدید در سایت نوشته شود. مدت زمان کشی که تعیین می نمایید بسته به وضعیت سایت شما می باشد. در صورتی که سایت شما دائما در حال تغییر است کش را باید بسیار کم و در حد 1 دقیقه ست نمایید و در صورتی که سایت شما تغییرات خاصی ندارد می توانید کش حتی 1 ماهه ست نمایید. استفاده از سیستم کش باعث می شود بار بر روی به میزان قابل توجهی کاهش یابد زیرا دیگر لازم نیست برنامه php اجرا گردد و صفحه برای کاربر ارسال گردد. صفحه مورد نظر به مانند یک صفحه html لود می گردد. 
برای ایجاد سیستم کش در فایل php خود کافی است کد زیر نظر را در بالای فایل php خود کپی نمایید:


<?php
$cachefile = "images/cache.html";

$cachetime = 15 * 60; // 5 minutes

// Serve from the cache if it is younger than $cachetime

if (file_exists($cachefile) && (time() - $cachetime
< filemtime($cachefile))) 
{

include($cachefile);

echo "<!-- Cached ".date('jS F Y H:i', filemtime($cachefile))." 
-->n";

exit;

}

ob_start(); // start the output buffer
?>


کد php بالا ابتدا به دنبال فایل کش بر روی سرور می گردد و در صورتی که زمان ایجاد آن مربوط به کمتر از 15 دقیقه بود فایل کش شده رو به جای اجرا کردن کد برای کاربر ارسال می نمایید
و دستور php زیر را در پایین صفحه کپی نمایید


<?php
// open the cache file for writing
$fp = fopen($cachefile, 'w'); 

// save the contents of output buffer to the file
fwrite($fp, ob_get_contents());

// close the file

fclose($fp);

// Send the output to the browser
ob_end_flush(); 
?>


کد بالا پس از اجرا شدن اسکریپت صفحه مورد نظر خروجی را می گیرد و در فایل کش ذخیره می نماید
همانطوری که ملاحظه می فرمایید ایجاد سیستم کش از طریق برنامه نویسی php بسیار ساده است ولی به مقدار قابل توجهی در بار روی سرور تاثیر مثبت می گذارد.

منبع:

سیستم کش  php