طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

چرا در سئو سایت ما اینستاگرام را دوست داریم

چرا ما اینستاگرام را دوست داریم

دو نوع فعالیت در دفتر دارکوب رخ می دهد که اولی فرآیندهای مربوط به شغل ماست که شامل طراحی وب سایت، سئو، آنالیز و مهندسی وب سایت و همچنین خدمات ثبت دامنه و هاستینگ می گردد. تمرکز همه در این مجموعه بر روی این موارد می باشد که البته در کنار آن فعالیت های جانبی نظیر صحبت کردن، خندیدن، خوراک خوردن و سایر موارد پیش می آید.

دقت دارکوب بر آن می باشد که پروژه های و خدمات خود را در نهایت کیفیت و دقت به مشتریان خود عرضه نماید تا رضایتمندی مشتریان خود را فراهم آورد. چیزی که مشتریان از دارکوب نمی بینند و از آن خبری ندارند نحوه اجرای کارها در شرکت می باشد. به عنوان مثال همکاران مجموعه چگونه در جلسه شرکت می نمایند و برنامه ریزی برای شروع یک پروژه به چه صورت می باشد و همچنین همکاران مجموعه در چه محیطی در حال تولید و طراحی وب سایت می باشند و سایر موارد جانبی.

به عنوان یک مجموعه، ما روش هاو آداب و رسوم اختصاصی برای پیاده سازی پروژه های خود و مدیریت شرکت داریم. در کنار معرفی خدمات و توانمندی های خود ما به مشتریان خود موارد جانبی شرکت را نمایش می دهیم.

این مورد به مجموعه این امکان را می دهد که شفاف تر عمل نماید تا اشخاص مناسب خود را جذب نماید

با معرفی روش های اجرای پروژه ها و محیط شرکت افراد و مجموعه های مرتبط به جذب دارکوب خواهند شد آنهایی که با روش کار ما موافق هستند.

اینستاگرام پشت صحنه را نمایش می دهد

توسط اینستاگرام می توانید پشت صحنه فعالیت های خود را در معرض نمایش قرار دهید. به گزارش دادن فعالیت های خود و همکاران مجموعه همه موارد به صورت شفاف به مخاطبان شما منتقل می گردد و باعث حس بهتری در آنان می گردد چیزی که در نهایت باعث نتیجه ذکر شده در خط بعدی یعنی حس اطمینان بیشتر می گردد.

همچنین باعث جلب اعتماد مشتریان می گردد

مجموعه ما یک شرکت کامل می باشد که در جهت اجرای پروژه ها و خدمات خود فعالیت می نماید و ما نحوه مدیریت و اجرای کارها را به مشتریان خود نشان می دهیم. و ما از طریق صفحه Instagram خود اقدام به معرفی خود و مرام شرکت می نماییم. این مورد باعث درک درست مشتریان از ما می گردد و اینکه با شناخت بهتری می توانند با دارکوب فعالیت نمایند. در حقیقت هر چه در کار خود شفاف سازی بیشتری نمایید مشتریان شما با اعتماد بیشتری با شما برخورد خواهند نمود چیزی که باعث رونق کسب و کار مجموعه خواهد گردید.

یک تصویر می تواند هزاران منظور را برساند

اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویری می باشد و کاربران در آن می توانند فقط تصاویر خود را بارگذاری نمایند. تصاویر می توانید با استفاده از تصاویر برای معرفی خود و خدمات خود حس بهتری در کاربران خود ایجاد نمایید و با آنان ارتباط عاطفی بیشتری برقرار نمایید. یک تصویر می تواند به مانند یک مقاله کامل عمل نماید و حس شما را به کاربر منتقل نماید. کاربران بسیاری علاقه بیشتری به درک موارد از تصاویر دارند تا متون.

امکان اعلام بهتر رویدادها

هر شرکتی رویدادهای خاصی به مانند شرکت در نمایشگاه و برگزاری سمینار دارد که از طریق اینستاگرام رویدادهای خود را بهتر می توانید پشتیبانی خبری نمایید و کاربران و مشتریان خود را در جریان رویداد خود بگذارید.

لینک:

 ما اینستاگرام را دوست داریم

کتاب رایگان آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت - به روز رسانی دائمی و همیشگی

کتاب رایگان آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت - به روز رسانی دائمی

دارکوب در حال آماده سازی کتاب رایگان سئو می باشد که پیوسته اطلاعات جدید به آن اضافه می گردد و در حقیقت یک کتاب "به روز شونده" می باشد. تدوین این کتاب از 18 فروردین ماه 1392 توسط احمد بالوی پور آغاز گردیده است که دائما در حال به روز رسانی می باشد. به روز رسانی های این کتاب در صفحه پروفایل گوگل پلاس Ahmad Balavipour منعکس می گردد و بهتر است این پروفایل را به لیست دوستان خود در گوگل پلاس اضافه نمایید. احمد بالوی پور از طراحان و برنامه نویسان با سابقه کشور و فارغ التحصیل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی می باشد که از سال 1381 تا کنون فعالیت خود را در زمینه طراحی وب، خدمات دامنه و هاستینگ، سئو و بهینه سازی وب سایت آغاز نموده و تا کنون در حدود 2000 وب سایت پیاده سازی نموده است.

برای رویت مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://sitedar.com/blog/15-seo.html

دانش سئو علمی است که پیوسته در حال تغییر می باشد و می بایست دانسته های خود را در این زمینه دائما به روز رسانی نمایید و این به آن دلیل است که موتورهای جستجو در حال به روز رسانی خود برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین مطالب هستند و الگوریتم هایی را راه اندازی می نمایند تا سایت های بی کیفیت رنک خود را در موتورهای جستجو از دست دهند. به روز بودن در زمینه سئو باعث می شود زحمات شما در راه اندازی و نگهداری وب سایت بر باد نرود و از زما، هزینه و زحمات خود بیشترین نتیجه را بگیرید.

در حقیقت سئو ارائه بهترین اطلاعات به بهترین روش ممکن می باشد تا کاربر با سایت ارتباط برقرار نمایید.

مطالب جدید به این مقاله در حال افزودن می باشد که این کتاب اخبار دنیای سئو را نیز در بر می گیرد. مواردی که در این کتاب به روز شونده ارائه می شود اعم از:

  • اصول و قواعد اولیه
  • اخبار جدید در این زمینه
  • الگوریتم های جدید موتورهای جستجو
  • آخرین و صحیح ترین روش های بک لینک سازی
  • روش های کسب و کار در شبکه های اجتماعی
  • برند سازی و مواردی که خارج از کار سئو می بایست رعایت شود
  • بازاریابی اینترنتی و روش های آن

مطالب بخش "کد نویسی" این مقاله نیاز به دانش اولیه طراحی وب دارد و خواندن آن برای اشخاصی که پیش زمینه ای در مورد طراحی وب سایت ندارند توصیه نمی شود. اما در صورتی که دانش این کار را ندارید و کار ساخت وب سایت شما توسط شخص دیگری انجام می شود ، می توانید موارد ذکر شده را از طراح و برنامه نویسی خود درخواست نمایید.

چه طراح وب سایت باشید و یا مشتری شرکت ارائه کننده خدمات خواندن و پیگیری به روز رسانی های این مقاله را در آدرس http://sitedar.com/blog/15-seo.html به شما توصیه می نماییم. می توانید پیگیری به روز رسانی های جدید مقاله را با اضافه کردن پروفایل Ahmad Balavipour به لیست دوستان خود در گوگل پلاس انجام دهید.

در پایان

شرکت های بسیاری رنک وب سایت خود را به دلیل استفاده از روش های قدیمی از دست داده اند، حال آنکه آن روش ها در موتورهای جستجو ارزش خود را از دست داده اند و یا حتی ممکن است اثر منفی بر روی سایت حتی گذاشته باشند. به روز بودن در زمینه سئو این امکان را به شما می دهد تا فعالیت خود را در زمینه درستی در جهت جلب اعتماد موتورهای جستجو هدایت نمایید و فعالیت شما باعث افزایش رنک وب سایت شما در موتورهای جستجو گردد. چیزی که باعث افزایش ترافیک وب سایت شما از سمت موتورهای جستجو و در نتیجه رونق کسب و کار اینترنتی مجموعه می گردد.

لینک:

 آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت

رونق کسب و کار در زمان بسیار کوتاه در طراحی سایت


امروزه شرکت ها از طرق مختلفی به تبلیغات برای معرفی کالا و خدمات خود می پردازند و هر یک سعی دارند به نوعی برند خود را معرفی نموده و اعتبار آن را بالا ببرند. یکی از راه های تبلیغات برای شرکت ها طراحی وب سایت می باشد. با توجه به رشد بالای استفاده از اینترنت داشتن وب سایت برای شرکت ها به امری بسیار مهم تبدیل شده است. زیرا کاربران بسیاری در اینترنت در جستجوی کالا و خدمات مورد نیاز خود هستند و در صورتی که شرکتی وب سایت نداشته باشد مشتریان بسیاری را از دست خواهد داد. تنها حضور در اینترنت کافی نیست و در صورتی که شرکت ها در اینترنت فعالیت کافی را نداشته باشند عملا سایت طراحی شده نتیجه ای در بر نخواهد داشت. بهترین وب سایت در صورتی که پشتیبانی نشود و فعالیت نداشته باشد عملا تنها به عنوان کاتالوگ استفاده می گردد و نمی توان از آن به عنوان ابزاری در جهت جذب مشتریان جدید استفاده نمود. دارکوب یکی از قدیمیترین گروه های طراحی وب در ایران می باشد و در این سال ها تجربه ساخت سایت های موفق و نا موفق بسیاری را داشته و با توجه به این تجربه می تواند مجری و مشاور نحوه حضور شرکت ها در اینترنت با پایین ترین هزینه ممکن باشد.

 

اولین قدم برای حضور در اینترنت داشتن نقشه و هدف مناسب با توجه به بودجه می باشد. بدون در نظر گرفتن بودجه شرکت شروع طراحی سایت کاری اشتباه می باشد و ممکن است باعث عدم موفقیت پروژه گردد. پس از برنامه ریزی برای پروژه اولین قدم راه اندازی خود وب سایت می باشد که می بایست طبق اصول و قواعد طراحی وب و استانداردهای سئو طراحی گردد تا سایت بیشترین نتیجه را داشته باشد. رعایت اصول و قواعد سئو در سایت بسیار بسیار مهم بوده و در صورتی که به این بخش توجه نگردد ممکن است در آینده به وب سایت و کسب و کار ضررهای جبران ناپذیری وارد آورد. ظاهر وب سایت نیز بسیار مهم می باشد و در کسب اعتماد کاربران و مشتریان نقش اساسی ایفا می نماید. گرافیک وب سایت تاثیر بسیاری بر روی جلب اعتماد کاربر خواهد داشت و در صورتی که زیره کاری ها در سایت رعایت گردند باعث کسب اعتماد بیشتر کاربران می گردد.

امروزه نوع طراحی جدیدی مطرح گردیده که کاربر پسند تر از طراحی های قدیمی می باشد و آن را دو بعدی و یا مسطح می نامند. این نوع طراحی کاملا متمایز با طراحی های قدیمی می باشد و در آن به طرح بعد داده نمی شود و بخش ها توسط رنگ از یکدیگر جدا می گردند. این نوع طراحی ها معمولا تمام صفحه بوده و کاربران حس بهتری در مواجهه با این سایت ها دارند به طوری که این نوع قالب ها را محتوا اول می نامند. به این صورت که کاربر زمانی که وارد سایت می گردد اولین مورد درگیر مطالب وب سایت می گردد و گرافیک وب سایت برای کاربر باعث از دست رفتن توجه کاربر با مطالب نمی گردد.

همچنین امروزه با توجه به میزان استفاده بسیار کاربران از موبایل و تبلت برای جستجو و گردش در اینترنت راه اندازی نسخه موبایلی وب سایت بسیار مهم می باشد. دارکوب نسخه موبایلی وب سایت را به هزینه بسیار پایین انجام می دهد و این کار را با توجه به نظر گوگل به صورت طراحی سایت ریسپانسیو انجام می دهد. امروزه در حدود 50% از کاربران از موبایل برای جستجو استفاده می نمایند و داشتن نسخه موبایلی سبب می گردد کاربران بسیاری را از دست ندهید و کاربران بتوانند پس از ورود به سایت مطالب مورد نیاز خود را بیابند و مطالعه نمایند و در صورت نیاز عملیات های لازم را انجام دهند.

پس از طراحی وب سایت می بایست تبلیغات برای سایت انجام گردد. دارکوب این کار را به دو روش تبلیغات در سایت ها و همچنین بک لینک سازی انجام می دهد. بک لینک سازی به روش درست باعث افزایش رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو شدهع و به تدریج وب سایت در موتورهای جستجو بالاتر می آید و در نهایت جزو رتبه های بالا در گوگل می گردد. انجام این کار باعث می شود کاربران بسیاری که در جستجوی محصولات و خدمات شما در اینترنت هستند شما را بیابند و در صورتی که کالا و خدمات شما از نظر ایشان مناسب بود ثبت سفارش نمایند. انجام تبلیغات در سایت های دیگر هم باعث افزایش اعتبار برند شما می گردد و کاربران با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهند.

روش های تبلیغات بسیار دیگری باعث بالا بردن اعتبار وب سایت نظیر ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ وجود دارند که برای موارد پیشرفته تر دارکوب به مشتریان خود توضیه می نماید. البته همه موارد تبلیغاتی می بایست تحت نظر متخصص تبلیغات اینترنتی انجام گردد و در صورتی که یک بخش بدون مشورت انجام شود ممکن است باعث افت شدید کسب و کار شما و حتی شکست کسب و کار اینترنتی شما گردد.

بسیار مهم است که تبلیغات اینترنتی خود را زیر نظر متخصص توسعه وب انجام دهید تا از وقت و هزینه خود نهایت نتیجه را بگیرید. برای مشاوره در این زمینه با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید.

آدرس:

رونق کسب و کار در زمان بسیار کوتاه

از گوگل پاندا نترسید، دنیای سئو وبسایت بعد از پاندا

از گوگل پاندا نترسید، دنیای سئو بعد از پاندا

در February 2011 گوگل الگوریتم جدیدی معرفی نمود که نمایش سایت های بسیاری را در نتایج جستجو تحت تاثیر قرار داد. هنوز پس از گذشت سه سال از آن زمان هنوز از آن صحبت می نمایند. به مانند سایر به روز رسانی های گوگل هدف این به روز رسانی نیز ارائه نتایج با کیفیت بالا به کاربران خود می باشد.

زمان آن رسیده که از پاندا نترسید

بعد از گذشت سه سال، می بایست نگرانی در مورد پاندا را از خود دور نمایید. گوگل پاندا جزئی از به روز رسانی های اتوماتیک گوگل شده و پیوسته در حال به روز رسانی می باشد تا گوگل بهترین نتایج را به کاربران ارائه نماید. در زیر دلایلی را برای شما بیان می نمایم که به چه دلیل شما نباید نگران پاندا باشید:

  • همانطوری که گوگل اعلام نموده 500 به روز رسانی جدید در زمانی که پاندا منتشر گردید توسط گوگل بر روی موتور جستجوی خود انجام گردید و نگران یک الگوریتم از 500 الگوریتم نتیجه ای ندارد
  • گوگل پیوسته در حال به روز رسانی خود برای ارائه بهترین نتایج است و نیازی نیست شما کاری انجام دهید. در February 2014 تمام سایت های ویدئوی رنک بسیاری از دست دارند که گوگل این مورد را رفع نمود و بعد از دو هفته رنک به حالت قبلی بازگشت.
  • گوگل اعلام می نماید که پس از این نگران پاندا نباشید

موتورهای جستجو پیوسته در حال تغییر هستند

موتورهای جستجو پیوسته در حال تغییر هستند و این به روز رسانی ها را به طراحان و برنامه نویسان وب اعلام نمی نمایند. در صورتی که تمام زمان خود را بر روی برای بالا بردن رنک سایت در موتور جستجو بر روی سئو بگذارید موضوع برای شما بسیار گیج کننده خواهد شد. این به آن معنا نیست که سئو را به طور کامل می بایست کنار بگذارید. در عوض شما می بایست چیزی را ارائه نمایید که مشتریان شما به آن نیازمندند. گوگل این مورد را کیفیت مطلب نامگذاری نموده چیزی که به مفهوم ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران در زمینه شغلی است. در حقیقت به جای آن که صفحات وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نمایید می بایست صفحات وب سایت را برای مشتریان خود ایجاد نمایید. حقیقت آن است که الگوریتم ها پیوسته در حال تغییر هستند و در برخی از زمان ها موتورهای جستجو تغییرات بزرگتری می نمایند. با تمرکز بر جنبه های مختلفی از موتورهای جستجو خود را محدود می نمایید.

گوگل نتایج را کنترل می نماید

گوگل پیوسته نتایج ارائه شده توسط خود را کنترل می نماید و در صورت نیاز آنها را بهینه سازی می نماید. مانند همانند اتفاقی که در 2014 افتاد و سایت های بسیاری رنک خود را از دست دادند و گوگل پس از دو هفته مشکل به وجود آمده را برطرف نمود. در حقیقت نیازی نیست تمرکز خود را بر روی سئو سایت بگذارید زیرا انجام این کار بیهوده است. برخی از سئو کاران فقط زمان و پول شما را هدر می دهند و موارد انجام شده توسط آنان برای سایت شما بیهوده می باشد. در صورتی که سایت شما رنک از دست داده بهتر از در سایت خود به ارائه مطالب مورد نیاز کاربران خود اقدام نمایید. تنها به این صورت است که می توانید نتیجه مناسبی بگیرید.

تنها چیزی که شما می بایست نگران آن باشید محتوای وب سایت است

قبلا نیز گفته ام و دوباره تکرار می نمایم محتوای خوب و مناسب برای کاربران خود ایجاد نمایید. مشتریان خود را بشناسید و نیازهای آنان را درک نمایید و برای رفع نیازهای آنان مطلب ایجاد نمایید. سعی نمایید مقالات کاملی ایجاد نمایید تا جنبه های مختلف موضوع را تحت پوشش قرار داد. شما با مشتریان خود در ارتباط هستید و نیازها و مشکلات آنان را می شناسید. با تمرکز بر این دانسته ها مطالب وب سایت خود را ایجاد نمایید. چند نکته را برای شما ذکر می نمایم

  • سعی نمایید مطالب کامل ارائه نمایید ،هر چه مطلب کامل تری داشته باشید در موتورهای جستجو رتبه بهتری می گیرد. البته سعی نمایید مطلب خود را بخش بندی نمایید زیرا برخی از کاربران زمان کافی برای مطلب کامل را ندارند.
  • مطالبی ایجاد نمایید که کاربران شما به آن نیازمندند و به دنبال مطالب که برای شما رنک بیشتری دارد نباشید
  • صفحات سایت خود را از همه نظر بررسی نمایید. از نظر محتوا، گرامر، تصاویر و سایر موارد. سعی نمایید مطلب مرتبی ایجاد نمایید تا حس خوبی در خواننده ایجاد نماید

در صورت نیاز به مشاوره رایگان در زمینه سئو با دارکوب تماس حاصل فرمایید

منبع : http://webdesign.about.com/od/seo/fl/seo-after-panda.htm
آدرس:

افزایش دادن سرعت وب سایت توسط htaccess و php


سرعت یک وب سایت به المان های مختلفی از قبیل سرعت سرور و هاستینگ وب سایت، گرافیک های استفاده شده در سایت و همچنین کدهای موجود در صفحات , ... وابسته می باشد. در این مقاله چند روش را برای مبتدیان بیان می نمایم تا با استفاده از آن بتوانند سرعت وب سایت خود را بالا ببرند. البته آموزش های این مقاله مناسب برای سرورهای لینوکس و سایت های نوشته شده توسط PHP می باشد.

 

افزایش سرعت وب سایت با استفاده از کش PHP

php تابعی دارد که با استفاده از آن می توانید محتوای صفحات را کش نموده و به یکباره به مرورگر کاربر ارسال نمایید برای این کار می توانید از کد زیر استفاده نمایید:

  <?php
ob_start(); // شروع بافر

/* محتوای صفحه*/
ob_get_contents();  // گرفتن خروجی صفحه 
ob_end_flush(); // ارسال محتوای صفحه به خروجی و پایان بافر
?>

بافر در حقیقت اطلاعات و محتوای صفحه را در حافظه ای ذخیره می نماید و پس از فراخوانی به مرورگر کاربر ارسال می نماید. شما می توانید محتوای کش شده را در یک فایل ذخیره نموده و زمان درخواست مجدد فایل توسط کاربر فایل کش شده را به کاربر نمایش دهید. این کار را می توانید توسط کد زیر انجام دهید.

<?php
//settings
$cache_ext  = '.html'; //فرمت فایل
$cache_time     = 3600;  //کش کردن فایل برای 1 ساعت و یا 3600 ثانیه
$cache_folder   = 'cache/'; //فلدر برای نگهداری فایل های کش
$ignore_pages   = array('', '');//در صورتی که نمی خواهید فایل خاصی کش شود

$dynamic_url    = 'http://'.$_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['REQUEST_URI'] . $_SERVER['QUERY_STRING']; // پیدا کردن آدرس صفحه
$cache_file     = $cache_folder.md5($dynamic_url).$cache_ext; // نام فایل کش
$ignore = (in_array($dynamic_url,$ignore_pages))?true:false; //چک کردن اینکه آیا فایل جزو فایل های درخواست نشده نباشد

if (!$ignore && file_exists($cache_file) && time() - $cache_time < filemtime($cache_file)) { //check Cache exist and it's not expired.
    ob_start('ob_gzhandler'); //فعال نمودن بافر با متغیر ob_gzhandler که محتوا را به صورت فشرده شده به خروجی می فرستد.
    readfile($cache_file); //خواندن فایل کش
    echo '<!-- cached page - '.date('l jS \of F Y h:i:s A', filemtime($cache_file)).', Page : '.$dynamic_url.' -->';
    ob_end_flush(); //چاپ خروجی و پایان بافر
    exit(); //خروج از حلقه در صورتی که فایل کش موجود و فعال می باشد.
}
//فعال سازی بافر توسط فشرده سازی gzip.
ob_start('ob_gzhandler'); 
######## محتوای وب سایت شما در بخش زیر#########
?>
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>عنوان صفحه</title>
    </head>
        <body>
           بدنه صفحه.
        </body>
</html>
<?php
######## محتوای صفحه#########

if (!is_dir($cache_folder)) { //ایجاد یک فلدر برای نگهداری فایل های کش در صورتی که وجود نداشته باشد
    mkdir($cache_folder);
}
if(!$ignore){
    $fp = fopen($cache_file, 'w');  //باز نمودن فایل برای نوشتن
    fwrite($fp, ob_get_contents()); //نوشتن محتوای بافر در یک فایل
    fclose($fp); //بستن فایل
}
ob_end_flush(); //چاپ محتوای صفحه در خروجی

?>

با استفاده از روش بالا می توانید بار موجود بر روی سرور و همچنین سرور لود شدن صفحات را تا حد بسیاری افزایش دهید.

فعال نمودن فشرده سازی صفحات توسط htaccess

با استفاده از htaccess می توانید محتوای صفحه را به صورت فشرده به مرورگر کاربر ارسال نمایید. هم اکنون اکثر مرورگرها قابلیت خواندن اطلاعات به صورت فشرده سازی شده را دارند و با استفاده از امکانات htaccess می توانید این امکان را فعال نمایید. برای انجام می توانید کد زیر را در فایل htaccess خود کپی نمایید.

 # compress text, html, javascript, css, xml:
AddOutputFilterByType DEFLATE text/plain
AddOutputFilterByType DEFLATE text/html
AddOutputFilterByType DEFLATE text/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE text/css
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/xhtml+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/rss+xml
AddOutputFilterByType DEFLATE application/javascript
AddOutputFilterByType DEFLATE application/x-javascript
# Or, compress certain file types by extension:
<files *.html>
SetOutputFilter DEFLATE
</files>

البته می توانید این کار را در فایل های php خود نیز انجام دهید:

<?php if (substr_count($_SERVER['HTTP_ACCEPT_ENCODING'], 'gzip')) ob_start("ob_gzhandler"); else ob_start(); ?>

این کار در حدود 60% حجم را کاهش می دهد.

فعال کردن کش در htaccess

با استفاده از mod_expires

توسط این ماژول می توانید تنظیمات کنترل کش خود را انجام دهید برای انجام این کار کافی است کد زیر را در فایل htaccess خود کپی نمایید:

 <ifModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresDefault A300

# Expires after 1 month
ExpiresByType image/gif A2592000
ExpiresByType image/png A2592000
ExpiresByType image/jpg A2592000
ExpiresByType image/x-icon A2592000
ExpiresByType application/pdf A2592000
ExpiresByType application/x-javascript A2592000
ExpiresByType text/plain A2592000

# Expires after 1 day
ExpiresByType text/css A86400
</ifModule>

خط ExpiresDefault می گوید فایل ها بعد از300 ثانیه اکسپایر گردند و خطوط ExpiresByType می گوید این فرمت های فایل برای2592000 کش شوند.

با استفاده از mod_headers

با استفاده از mod_expires می توانید نوع کش را کنترل نمایید. برای انجام این کار کد زیر را در فایل htaccess خود کپی نمایید.

 <ifModule mod_headers.c>
ExpiresActive On

# Expires after 1 month
<filesMatch ".(gif|png|jpg|jpeg|ico|pdf|js|htm|html|txt)$">
Header set Cache-Control "max-age=2592000"
</filesMatch>

# Expires after 1 day
<filesMatch ".(css)$">
Header set Cache-Control "max-age=86400"
</filesMatch>
</ifModule>

خط ExpiresActive اکسپایر شدن را فعال می نماید و توسط filesMatch می توانید فرمت های فایل خاصی را کنترل نمایید. توسط این ماژول می توانید از این هم فراتر روید و موارد بیشتری را تنظیم نماید:

 <ifModule mod_headers.c>
# Turn on Expires and set default expires to 3 days
ExpiresActive On
ExpiresDefault A259200

# Set up caching on media files for 1 month
<filesMatch ".(ico|gif|jpg|jpeg|png|flv|pdf|swf|mov|mp3|wmv|ppt)$">
ExpiresDefault A2419200
Header append Cache-Control "public"
</filesMatch>

# Set up 2 Hour caching on commonly updated files
<filesMatch ".(xml|txt|html|js|css)$">
ExpiresDefault A7200
Header append Cache-Control "private, must-revalidate"
</filesMatch>

# Force no caching for dynamic files
<filesMatch ".(php|cgi|pl|htm)$">
ExpiresDefault A0
Header set Cache-Control "no-store, no-cache, must-revalidate, max-age=0"
Header set Pragma "no-cache"
</filesMatch>
</ifModule>

فعال نمودن Cache-Control به public به آن معناست که مرورگر می توانید فایل را کش نماید و private, must-revalidate به این معناست که مرورگر نمی بایست صفحه را کش نماید. بخش no-store, no-cache, must-revalidate, max-age-0 به مرورگر اعلام می نماید هرگز این نوع فایل ها را کش ننمایید.

سورس:

افزایش سرعت وب سایت توسط php