طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

طراحی سایت با اسنیپت های جدید گوگل - دارکوب در بلاگ اسکای

تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

صرفه جویی در فضای وب هاست ویژه استفاده از وب میل گوگل


اگر شما وب سایت خود را در شرکت هاست بین المللی دارکوب میزبانی کرده اید شما لازم است که بدانید ما نیز ارائه کننده میزبانی ایمیل با حساب کاربری خود که به دامنه شما متصل میباشد هستیم. این یک سرویس مناسب و معقول و بسیار ساده میباشد. و مشخصات این سرویس ما در هر هاستینگ مشتری بدون محدودیت می باشد و قادر خواهید بود برای هر ایمیل به مقدار دلخواه فضا تعیین نمایید. شما می توانید به جای استفاده از سرویس وب میل هاست دارکوب از سرویس وب میل گوگل به صورت رایگان می باشد استفاده نمایید و از این طریق در استفاده از میزان فضای هاست خود صرفه جویی نمایید زیرا ایمیل ها در هاست شما ذخیره نمی گردند و مستقیما به حساب گوگل میل شما ارسال می گردند.

وب میل گوگل

یکی از این گزینه های Google Apps میباشد. این یک سرویس رایگان است که نه تنها ارائه کننده ایمیل میباشد علاوه بر این ارائه کننده تقویم و اسناد آنلاین و ارائه کننده چند سرویس دیگر هم میباشد. سرویس ایمیل یک گام قطعی که شرکت دارکوب ارائه می دهد با ویژگی های حساب های ایمیل نا محدود و ذخیره سازی 70 gb در هر حساب میباشد. شما همچنین می توانید به رابط وب میل Gmail دسترسی داشته باشید که همه این ها در cpanel شما تعبیه شده.

شاید بزرگترین بهره برای شما داشتن موتور فیلتر کردن اسپم Gmail میباشد. با این ویژگی اکثر اسپم ها حتی قبل از اینکه به صندوق ایمیل شما برسند شناخته و حذف می شوند. ما اخیرا همه ایمیل ها و تقویم را به Google Apps تغییر داده ایم و از این طریق فضای ایمیل خود را ارتقاء داده ایم و از همچنین از دریافت اسپم جلوگیری نموده ایم.

برای اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و از این سرویس عالی و خوب بهرمند شوید.

لینک منبع:

صرفه جویی در فضای مجازی وب هاست

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت در ایران‎

خدمات بهینه سازی سایت و سئو مورد بسیار مهمی برای شرکت ها می باشد، زیرا شرکت ها از طریق این خدمات در موتورهای جستجو شناخته می شوند. به عنوان مثال در صورتی که شخصی قصد داشته باشد طراحی سایت نماید اولین اقدامی که در این جهت می نماید برای جستجوی شرکت های طراحی سایت است. بنابراین در گوگل جستجو می نماید و معمولا کاربران بر روی نتیجه های ابتدایی و صفحه اول گوگل کلیک می نمایند. 

خدمات سئو و بهینه سازی سایت باعث می شود تا مشتریان شما بتوانند شما را از طریق موتورهای جستجو بیابند و به این طریق به کسب و کار اینترنتی شرکت ها رونق داده خواهد شد. طراحی سایت دارکوب از سال 1381 تا کنون اقدام به طراحی سایت های اینترنتی نموده است و در این مدت تجربه فراوانی در زمینه طراحی سایت و سئو بدست آورده است. نمایش سایت در صفحه اول گوگل دارای دو عملیات می باشد:



1- بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو


در این فرآیند سایت به گونه ای طراحی و یا تغییر داده می شود تا توسط موتورهای جستجو به خوبی مرور شود. در این مرحله سایت به صورت استاندارد طراحی شده و در صفحه بندی سایت از دایو استفاده می گردد و سایت پس از طراحی استاندارد سازی w3c می شود تا مشکلی از نظر جستجو نداشته باشد. سیستم آدرس دهی صفحات در این مرحله درست می شود و سایت به صورت بخش به بخش طراحی می گردد. در صورت لزوم در این مرحله از ابزارهای جدید گوگل برای نمایش بهتر سایت در نتیجه های جستجوی گوگل مانند rich snippet در سایت استفاده می گردد. این مرحله بسیار مهم می باشد و می بایست با دقت فراوان انجام شود. تجربه در این مرحله بسیار مهم است زیرا ممکن است در این مرحله کاری انجام شود که به رنک وب سایت صدمه بزند. پس این بخش می بایست توسط متخصص سئو به صورت مستمر نظارت گردد تا مشکلی برای سایت پیش نیاید.



2- معرفی سایت به موتورهای جستجو


کاری که در این مرحله انجام می گیرد آن است که سایت توسط ایجاد بک لینک به موتورهای جستجو معرفی می شود. در صورتی که شما بهترین سایت را داشته باشید ولی اگر نتوانید سایت خود را و صفحات آن را به موتورهای جستجو معرفی ننمایید، سایت شما به خوبی در موتورهای جستجو نمی شود. در این مرحله بر روی کلمات کلیدی سایت بررسی می گردد و پس از بررسی کلمات سایت عملیات ایجاد لینک در سایت های دیگر انجام می شود. پس از انجام این کار سایت در نتیجه های جستجوی موتورهای جستجو نمایش داده می شود.


چند تذکر:

* هاست نیز در رنک سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم می باشد. در صورتی که هاست خود را از شرکتی دیگری جز هاست دارکوب تهیه می نمایید مطمئن شوید شرکت هاستینگ شما معتبر باشد و تمامی موارد استاندارد هاستینگ ها را رعایت نماید. زیرا هاست بد ممکن است باعث شود رنک سایت شما به طور کلی در موتورهای جستجو از بین رود.

* در صورتی که طراحی سایت دارکوب نتواند به تعهد خود عمل نماید، کل مبلغ دریافتی را عودت می نماید.

* در مراحل بهینه سازی سایت کارفرما نیز می بایست با دارکوب همکاری نماید و مطالب مورد نیاز دارکوب را در اختیار قرار دهد.

* برای آنکه در نتیجه های جستجوی گوگل باقی بمانید می بایست پیوسته عملیاتی انجام گردد تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو حفظ نماید و همچنین آن را ارتقاء دهد.

* پروسه نمایش سایت در صفحه اول گوگل معمولا یک ماه زمان نیاز دارد. البته در برخی موارد این مورد زودتر اتفاق می افتد.


طراحی سایت دارکوب در مدت فعالیت خود از سال 1381 تا کنون و تا زمان نوشتن این مقاله نزدیک به 1500 سایت طراحی و برنامه نویسی نموده و در این مدت تجربه بسیاری در زمینه بهینه سازی سایت های اینترنتی کسب نموده است. دارکوب خدمات بهینه سازی خود را با قیمت بسیار پایین و مدت زمان بسیار کوتاه انجام می دهد که این موارد را نتیجه تجربه بسیار گروه دارکوب می باشد. دارکوب برای خدمات بهینه سازی خود به کارفرمایان خود تضمین عودت وجه را می دهد. با توجه به موارد ذکر شده طراحی سایت دارکوب جزو بهترین شرکت ها در زمینه طراحی و بهینه سازی سایت می باشد.


جهت مشاوره با تلفن های دارکوب تماس حاصل فرمایید.

سورس و منبع:

شرکت ارائه دهنده خدمات سئو سایت در ایران‎

10 آیتم در سئو که گوگل از آن بیزار و متنفر است‎

امروزه با توجه به تاثیر گوگل در کسب و کار اینترنتی شرکت ها، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به مورد بسیار مهمی برای شرکت ها تبدیل شده.


امروزه کسی نمی تواند در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو برتر باشد بدون دانستن روش رنک دهی گوگل. مواردی هست که می بایست را رعیت نمایید تا در نتیجه های جستجوی گوگل در مکان بالایی قرار گیرید. در این بخش 10 مورد را که حضور ذهن داشته ام برای شما آورده ام.


1. ایجاد مطالب بی کیفیت در سایت


دلیل آنکه گوگل موتور جستجوی خود را به روز رسانی نمود این بود که قصد داشته نتیجه بهتری به جستجو گران ارائه نماید, که این مسئله به با کیفیت بودن مطالب وب سایت مربوط است. مطالب جدید در گوگل اهمیت بسیاری دارند. مطلب بی ارزش, مقالات غیر مرتبط, مطالب بسیار کوتاه و بی کیفیت جزو مواردی هستند که گوگل از آن متنفر است. امروزه در گوگل کیفیت مطلب اهمیت بسیاری پیدا نموده است.


2. مطالب تکراری


مطالب تکراری فقط به این معنا نیست که مطالب تکراری و مشابه سایت های دیگر ایجاد ننمایید. همچنین در سایت خود مطالب کپی و مشابه یکدیگر ایجاد ننمایید. گوگل از محتوای تکراری متنفر است بنابراین در سایت خود مطالب جدید و غیر تکراری ایجاد نمایید. می توانید مطالب سایت های مختلف را با یکدیگر تلفیق نموده و مطلب جدیدی ایجاد نمایید و یا مطلب مورد نظر را در فرمت دیگری به مانند ویدئو و یا pdf و سایر فرمت ها ارائه نمایید. در صورتی که از مطالب سایرین استفاده می نمایید دقت نمایید تا مطلب شما موضوع و جهت خود را داشته باشد و یکتایی خود را حفط نماید.


3. عدم استفاده از شبکه های اجتماعی


برخی گمان می نمایند شبکه های اجتماعی تاثیری در رتبه سایت در موتورهای جستجو ندارد که این امر اشتباه است. گوگل نیز هم اکنون به شبکه های اجتماعی با گوگل پلاس و گوگل آودور خود وارد شده. شبکه های اجتماعی می بایست برای کمک به رنک سایت به صورت فعال استفاده گردد. گوگل طرفدار سایت هایی است که از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند زیرا شبکه های اجتماعی به سایت اعتبار می بخشند.


4. استفاده از دایرکتوری های بی کیفیت


در سال های سیاه سئو, ساخت لینک مهمترین مورد بود. که دیگر هم اکنون اهمیت خود را از دست داده. در ایجاد لینک هم اکنون کمیت جای خود را به کیفیت داده. در صورتی که ایجاد لینک را به صورت غیر طبیعی انجام دهید گوگل شما را مجازات خواهد نمود.


5. خرید لینک


گوگل این مورد را دوست ندارد که شما در سایت های پر بازدید تبلیغ نمایید و از این طریق بازدید کننده به دست آورید. این مورد هزینه شما را هدر می دهد و ممکن است همچنین به رنک شما آسیب بزند.


6. ایجاد لینک به صورت غیر طبیعی


حتی بهترین شرکت ها نمی توانند در یک روز هزاران لینک ایجاد نمایند, مگر اینکه این لینک ها از طریق غیر طبیعی ایجاد شده باشد. گوگل این مورد را به خوبی می داند. در این مورد صبر و کار مدارم بسیار مهم می باشد و در صورتی که می خواهید نتیجه درستی بگیرید می بایست در کار خود مداومت داشته باشید.


7. استفاده زیاد از کلمات کلیدی


گوگل همچنین استفاده زیاد و بی مورد را از کلمات کلیدی مجازات می نماید. در صورتی که یک کلمه کلیدی را بارها و بارها استفاده نمایید, ممکن است گوگل رنک شما را به دلیل استفاده زیاد پایین بیاورد. در لینک سازی خود از تمامی کلمات کلیدی استفاده نمایید.


8. عدم بررسی بک لینک ها


شما نمی دانید رقیب شما برای رنک گیری بهتر چه کاری انجام داده است. می توانید با بررسی بک لینک سازی رقبای خود ایده های بهتری بگیرید. همچنین می بایست یک لینک های خود را بررسی نمایید، زیرا شاید سایر شرکت ها و رقبا لینک های شما را در سایت های بی کیفیت و سایت هایی که باعث پایین آمدن رنک سایت شما می شوند قرار می دهند. می توانید با بررسی مداوم وضعیت بک لینک ها، بک لینک های بی کیفیت را از پروفایل خود حذف نمایید.


9. لینک به سایت های بی کیفیت


همینطور که لینک از سایت های بی کیفیت بر روی سایت شما تاثیر منفی دارد، لینک به سایت های بی کیفیت نیز بر رنک شما در موتورهای جستجو تاثیر منفی می گذارد, همیشه دقت نمایید به چه سایتی لینک می دهید و موضوع سایت لینک داده شده می بایست با موضوع سایت شما یکی باشد.


10. فراوش کردن ایجاد ارتباط معنادار


با سایر سایت های مرتبط به کار خود ارتباط برقرار نمایید. در سایت ها عضو شوید و در آن سایت ها فعالیت نمایید. در انجمن های مرتبط به کار خود و وبلاگ ها عضو شوید و در آنها مطالب مفید و معتبر ارسال نمایید. و در این سایت ها فعالیت مدام داشته باشید.

لینک منبع:

10 آیتم در سئو که گوگل از آن بیزار  است‎

وضعیت سئو سایت در سال 2014

وضعیت سئو در سال 2014

تغییر دائمی

گوگل پیوسته در حال تغییر الگوریتم های جستجوی خود می باشد که این تغییرات شامل 15 تغییر بزرگ و تغییرات جزئی بسیاری می باشد. احتمالا در مورد گوگل پاندا و گوگل پنگوئن شنیده اید. این اسامی نامی است که گوگل برای به روز رسانی های بزرگ خود در نظر می گیرد. پاندا در سال 2011 معرفی شد مخصوص محتوای سایت در نظر گرفته شده بود که سایت های با مطالب و کیفیت پایین را از نتایج جستجوی گوگل حذف می نماید و یا رنک آنها را پایین می آورد. در سال بعد به روز رسانی پنگوئن گوگل معرفی شد که این به روز رسانی به بررسی لینک های غیر مرتبط و پولی می پرداخت. سایت های بسیاری که از این روش برای رنک گرفتن در گوگل استفاده نموده بودند رنک خود را از دست دادند.

مرغ مگس خوار گوگل

سال پیش گوگل بزرگترین به روز رسانی خود با نام مرغ مگس خوار را انجام داد که این به روز رسانی 90% سایت ها را تحت تاثیر قرار داد. این به روز رسانی برای بهینه سازی جستجوی معنایی گوگل انجام شد و توسط این به روز رسانی گوگل جستجوهای پیچیده تر را درک می نماید و قادر به پاسخ گویی آن می باشد.

سئو در سال 2014

سئو پیوسته در حال تغییر است، و برخی از روش هایی که قبلا برای سئو سایت مناسب بود هم اکنون مناسب نیستند. این تغییرات باعث می شود که در این سال روش های جدیدی را انتخاب نماییم.

100% موجود نیست

گوگل در سال 2013 تصمیم گرفت تا کاربران جستجوهای به صورت مخفی انجام دهند. با توجه به این نوع جستجو کلمات کلیدی کاربران مشخص نیستند. در صورتی که برای سایت خود گوگل آنالیتیک داشته باشید می توانید از Acquisition > Keywords > Organic جستجوهای انجام شده توسط کاربران را در گوگل که وارد سایت شما شده را ملاحظه نمایید. کلمه Not Provided به آن معناست که کاربران به صورت مخفی جستجوی خود را انجام داده اند.

Not Provided گوگل

این به آن معناست که ممکن است کلمات کلیدی به خوبی استخراج نگردند. و متاسفانه ما اطلاعات بسیاری را از کاربران خود از دست خواهیم داد. بنابراین بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی مشکل تر خواهد بود. از این مورد می توان نتیجه گرفت که گوگل قصد دارد مدیران سایت بر روی کلمات کلیدی تمرکز ننمایند و مدیران سایت بیشتر مطالب مناسب شغلی خود را ایجاد نمایند.

موضوع به جای کلمات کلیدی

به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل مدیران سایت را مجبور می سازد به جای تمرکز بر روی کلمات کلیدی بر روی موضوع تمرکز نمایند. همانطور که قبلا نیز گفته شده مرغ مگس خوار گوگل درک بهتری از منظور کاربر دارد و جستجوی پیچیده را بهتر درک می نماید. گوگل امروز نتایجی را به کاربر ارائه می نماید که ممکن است آن صفحه برای کلمات کلیدی مورد نظر بهینه سازی نشده باشد. این مورد کارهایی را که ما برای سئو سایت انجام می دهیم را تحت تاثیر قرار می دهد. به جای بهینه سازی صفحه برای کلمات کلیدی خاصی، ما مطالبی را راجع به موضوع صفحه ایجاد می نماییم.

مقالات عمیق

در آگوست 2013، گوگل روش جدید جستجو را اعلام نمود با نام in-depth articles و یا مقالات عمقی. این نتایج در سمت راست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و به کاربر مطالب با کیفیت بالا را ارائه می نمایند که داده های ساختار یافته نقش مهمی را در این بخش ایفا می نماید. برای آنکه سایت ما در نتایج جستجوی گوگل بهتر و با اطلاعات دقیق تر نمایش داده شود می بایست از داده های ساختار یافته Structured data استفاده نماییم. این به روز رسانی همچنین اهمیت مطالب با کیفیت را به ما گوشزد می نماید. در حقیقت قصد به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل درک بهتر از منظور جستجوی کاربر می باشد. با توجه به این مطالب ما صفحات با محتوای بسیار خواهیم دید که بر روی موضوع خاصی بحث می نمایند.

مطالب بزرگ فوایدی نیز دارند

- رنک گرفتن برای کلمات کلیدی بلندتر راحت تر است. گوگل هر روزه 5 میلیون جستجوی جدید دریافت می نماید که قبلا مشاده ننموده است. این مطلب نمایانگر آن است که مشخص نمودن و پیش بینی کلمه کلیدی کاربران ممکن نیست. مقالات عمیق شانس بهتری برای کلمات کلیدی بلنتر دارند.

- ایجاد لینک: مطالب با کیفیت و بلند فایده دیگری نیز که دارند آن است که باعث می شود سایرین به آن صفحه لینک دهند و آن را منبع قرار دهند. مطالب با کیفیت لینک جذب می نمایند و این کار باعث بالا رفتن رنک صفحه در موتورهای جستجو می گردد.

لینک سازی

لینک ها هم اکنون نیز در سئو نقش مهمی دارند. موتورهای جستجو به هر لینک در سایت های دیگر به عنوان یک رای به سایت نگاه می کنند. هر چه تعداد لینک های موجود به یک صفحه بیشتر باشد آن صفحه رنک بیشتری می گیرد. البته کیفیت لینک نیز بسیار مهم می باشد و می بایست از صفحه مرتبط لینک گرفت. ایجاد لینک به صورت اسپمی و توسط نرم افزارهای این کار باعث جریمه شدن توسط گوگل و پایین آمدن رنک سایت می شود. گوگل لینک های غیر مرتبط را تشخصی می دهد و می بایست سریعا لینک هایی که به این صورت ایجاد نموده اید را حذف نمایید. عملیات لینک سازی شما می بایست به صورتی طبیعی انجام شده باشد.

ساختار صفحه

ساختار مناسب به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشد. متاسفانه تگ های html به مشخص ساختن المان های مختلف صفحه محدود شده اند، موردی که در HTML5 بهتر ساختار بندی شده. تگ های جدید به صفحه اضافه شده اند به عنوان مثال <article> and <section> که برای موتورهای جستجو نحوه بلاک بندی سایت را مشخص می نماید. معمول نیست گوگل چگونه این تگ ها را بررسی می نماید، اما استفاده از این تگ ها در صفحه توصیه می شود و باعث بالا رفتن رنک سایت شما می گردد. استفاده از داده های ساختار یافته نیز راه حل دیگری می باشد. این مورد به موتورهای جستجو کمک می نمایند که درک بهتری از صفحه داشته باشند. یکی از اسنیپت های گوگل،اسنیپت نویسندگان می باشد که تصویر نام نویسنده مقاله در صفحه جستجو نمایش داده می شود. گوگل به مولفان معروف رنک بهتری می دهد.

کاربران موبایل

امروزه کاربرانی بسیاری از موبایل برای جستجوی و وبگردی استفاده می نمایند که پیوسته در حال افزایش است. به همین دلیل بهتر است نسخه موبایلی سایت خود را راه اندازی نمایید. گوگل به سه دلیل مدیران سایت را تشویق به راه اندازی سایت ریسپانسیو می نماید.

  • آدرس یکسان صفحات سایت، بنابراین کاربران ارتباط بهتری با سایت برقرار می نمایند
  • نیازی به انتقال کاربر نیست، که باعث بالا رفتن زمان لود می گردد
  • و منابع را برای جستجو گرهای گوگل ذخیره می نماید

مورد دوم در مورد سرعت وب سایت می باشد که گوگل اعلام نموده سرعت سایت در رنک سایت موثر است. پس بنابراین بهتر است سرعت لود شدن سایت خود را بهینه سازی نمایید.

شبکه های اجتماعی

کاربران بسیاری از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت ها می شوند، که تاثیر بسیاری بر روی رنک وب سایت دارد. بهتر است حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی راه اندازی نمایید و آن را فعال نگاه دارید.

لینک منبع:

وضعیت سئو سایت